loading...
سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ایلام
مراکز رشد و فناوری


بسیج علمی بازدید : 11373 شنبه 27 دی 1393 نظرات (0)

علاقمندان می توانند پیشنهادنامه اولیه خود را در قالب فرم خلاصه اطلاعات طرح­هاي پژوهشی این سازمان تکمیل نموده و به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری ارسال نمایند تا بعد از دریافت مستندات، اقدامات کارشناسی لازم بعمل آید

 

 

دستورالعمل احتساب انجام پروژهاي تحقيقاتي به عنوان بخشي از خدمت سربازي

 

الف) دامنه شمول

فعاليت هاي تحقيقاتي كليه فارغ التحصیلان، سربازان و دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در محدوده اين مصوبه قرار مي گيرند.

 

ب) شرایط طرح­های پیشنهادی

1- چنانچه طرح مورد نیاز سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری باشد پس از بررسی طرح در کمیسیون کسر خدمت و انجام اصلاحات لازم به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارسال خواهد شد.

2- چنانچه طرح مورد نیاز یکی از اقشار بسیج و در راستای ماموریت های سازمانی قشر مربوطه باشد با اخذ اعلام نیاز از قشر و ارائه به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری، در کمیسیون کسر خدمت بررسی و پس از انجام اصلاحات لازم به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارسال خواهد شد.

3- اگر ارزيابي علمي طرح به بررسي بيشتر و دقيق تري نياز داشته باشد كميسيون بررسي طرح ها نظر كارگروهاي تخصصي را اخذ مي نمايد.

4- در مواردي كه مبتكر اعلام نياز نكرده باشد ولي كميسيون تشخيص دهد كه طرح مورد نياز يكي از رده هاي نيروهاي مسلح مي باشد ، معاونت پژوهش با معرفي مبتكر به آن رده وي را در اخذ اعلام نياز راهنمايي مي نمايد.

 

ج) شرايط وضوابط

1. شرايط عام

طرح هاي تحقيقاتي كه موجب افزایش دانش رده­ای گردند و داراي اهميت و كاربرد در نيروهاي مسلح باشند يا زمينه ساز براي پروژه هاي دفاعي بوده و يا موجب انتقال علم و فناوري جديد به حوزه دفاعي باشد در الويت هستند.

2.شرايط خاص

الف) طرح­های­ در حوزه علوم نظري بوده و با مطالعات كتابخانه اي باشد و يا اينكه علاوه بر آن نمونه آزمايشگاهي نيز داشته باشد، براي مقطع دكترا حداكثر 9 ماه و مقطع كارشناسي ارشد حداكثر 6 ماه از خدمت سربازي كسر مي گردد.

ب) طرح­هایی كه علاوه بر شرا يط فوق؛ منجر به ساخت نمونه صنعتي  توليدي نيز بشوند در مقطع دكترا حداكثر 12 ماه و در مقطع كارشناسي ارشد حداكثر 9 ماه از خدمت سربازي آن ها كسر مي گردد.

 

د)دستورات اجرائي

1.افراد واجدشرايط جهت پذيرش طرح خود به طريق ذيل عمل نمايند:

-  مطالعه بررسی دقیق دستورالعمل طرح پژوهشی جایگزین بخشی از خدمت

- انتخاب موضوع پیشنهادی متناسب با رشته تحصیلی و بر اساس اولویت­ها و ماموریت­های سازمان بسیج علمی یا یکی از اقشار دانشور بسیج (اساتید، جامعه پزشکی، مهندسین کشاورزی، مهندسین صنعتی، مهندسین عمران، دانشجویان، دانش آموزی، طلاب، فرهنگیان) و یا یکی از مراکز نظامی

- تكميل فرم اطلاعات فردی و شناسنامه طرح و ارائه به سازمان استان

-  ضميمه نمودن نامه اعلام نياز یکی از اقشار دانشور یا يك سازمان نظامي به طرح (طرح­های مورد نیاز بسیج علمی اعلانم نیاز نیاز ندارند)

- ارسال پروپوزال و رزومه جهت طرح در کمیسیون کسر خدمت

 

2-زمان اجراي طرح

 افراد واجد شرايط مي توانند در حين تحصيل وتا زمان اعزام قانوني به خدمت نسبت به اجراي پروژه اقدام كنند.

- بعد از اعلام موافقت بنياد نخبگان نيروهاي مسلح، سازمان بسيج علمي نسبت به بكارگيري مبتكر اقدام مي نمايد.

- معاونت پژوهش بعد از فراخوان مشمول و ابلاغ نحوه فرايند اجراي پروژه به وي، ناظر طرح را تعيين نموده و مبتكر را جهت ارائه پروژه بكارگيري و راهنمايي مي نمايد.

تبصره: در شرايطي كه مبتكر داراي اعلام نياز از يكي از اقشار دانشور بسیج باشد علاوه بر گزارش ناظر مبني بر تأييد پيشرفت كار پروژه بايستي تاييد رسمي رده مذكور نيز توسط مبتكر اخذ و ارائه شود.

-. معاونت پژوهش گزارش پيشرفت را هر سه ماه يكبار از مبتكر دريافت و در فرم هاي مخصوص به بنياد نخبگان نيروهاي مسلح منعكس نمايد.

 

سایر توضیحات

         طرح هایی که خواستار کسر خدمت هستند باید بر طرف کننده نیازهای نظامی و دفاعی کشور باشند.

         در حوزه فنی مهندسی، علوم پایه و علوم پزشکی سازمان بسیج علمی، پژوهشی نمی­تواند طرح ها را بعنوان کاربر به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی نماید؛ لذا در اینگونه موارد فقط بعنوان تسهیل­گر اقدام می­نماید (معرفی به رده های کاربر).

         در کلیه رشته ها متقاضیان کسر خدمت می توانند به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مراجعه و از طریق بنیاد، جهت تعریف پروژه به مراکز تحقیقاتی معرفی گردند.

         مشمولانی که باقیمانده خدمت آنها کمتر از 6 ماه باشد نمی توانند از کسری خدمت طرح های پژوهشی بهره مند گردند (به دلیل زمان بر بودن روند تصویب، انجام پروژه و بررسی نهایی)

         هر فرد می تواند 2 طرح را در طول هم انجام دهد و انجام دو پروژه همزمان (در یک سازمان و یا در دو سازمان) و یا بیشتر از دو طرح قابل قبول نیست.

         اگر فردی به سازمانی معرفی شده باشد چه طرحی را شروع کرده و یا نکرده باشد تا تعیین تکلیف نهایی نمی تواند در سازمان دیگری شروع بکار نماید.

         شروع پروژه تحقیقاتی به منظور دریافت کسر خدمت پیش از تصویب توسط بنیاد هیچ گونه بار حقوقی بر عهده بنیاد و سازمان اعمال نمی­کند.

         طرح هایی که تا سقف 6 ماه کسر خدمت دریافت نموده اند مبتکر باید بصورت حضوری در محل بنیاد نخبگان نیروهای مسلح حضور پیدا نماید و از طرح خود دفاع نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طرح های پژوهشی که جزء اولویت های سازمان بسیج علمی یا اقشار بسیج هستند و توسط سازمان بسیج علمی مورد تایید قرار گرفته اند لازم است مدارک زیر را آماده و ارائه نمایند.

 

·         کپی کارت ملی

·         کپی شناسنامه

·        یک قطعه عکس 3*4

·         کپی مدرک تحصیلی (مربوط به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به بالا) یا نامه اشتغال به تحصیل و کپی کارت داشجویی (مربوط به دانشجویان ارشد یا دکترا

·        ارائه پروپوزال (قالب پروپوزال در بخش اولویت های بسیج علمی موجود است

·        تکمیل فرم اطلاعات فردی

 

لازم است مدارک فوق پس از تایید اولیه پروپوزال، توسط کمیسیون کسر خدمت، به واحد کسر خدمت سازمان بسیج علمی ارائه شود

 

 

 

طرح های تایید شده توسط بنیاد نخبگان نیروهای مسلح پس از اتمام کار باید مدارک زیر را آماده و به سازمان بسیج علمی ارائه نمایند

 

·        دریافت فرم ارزیابی از سازمان بسیج علمی و ارائه به ارزیاب معرفی شده

·         آماده سازی یک کتابچه با فرمت مورد نظر  سازمان بسیج علمی (دانلود فرمت سازمان بسیج علمی)

·         آماده سازی یک حلفه سی دی با فرمت مورد نظر بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و ارائه به سازمان بسیج علمی (دانلود فرمت سی دی)

·         آماده سازی یک حلقه سی دی با فرمت مورد نظر بنیاد نخبگان نیروهای مسلح جهت ارائه به بنیاد

·        دریافت نامه پیشنهاد زمان کسر خدمت از سازمان بسیج علمی و ارائه به بنیاد (به همراه سی دی)

 

 

فرآيند انجام پروژه‌ تحقيقاتي به عنوان بخشي از خدمت سربازي

 

توليد علم و نظريه سازي در ابعاد علوم و معارف دفاع مقدس و انجام فعاليتهاي پژوهشي در راستاي صيانت از ميراث گرانبهاي حماسه عظيم ملت ايران جهت درك همه ابعاد جنگ و دفاع مقدس براي مخاطبين عام و خاص و انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جديد از طريق انتشار آنها و برنا مه‌هاي آموزشي از اهداف پژوهشگاه مي‌باشد كه با توجه به اين اهداف، طرح‌هاي تحقيقاتي به عنوان بخشي از خدمت سربازي انجام مي‌پذيرد.


 

مراحل انجام طرح توسط متقاضي:

·         دريافت فرم و تكميل كاربرگ شماره (1) اطلاعات پژوهشي به صورت كامل وايميل آن به آدرس nokhbegan@dsrc.ir با فرمت pdf

پيگيري از پژوهشكده مربوطه بر اساس جدول ذيل در زمينه تعيين موضوع (20 روز پس از تكميل كاربرگ)

 

(نام پژوهشكده - شماره تماس پيگيري - مسئول مربوطه)

 

تاريخ، ادبيات و فرهنگ دفاع مقدس 88506007- 88747814 برادر محمدي

مديريت و سياست دفاعي 88754478 برادر رسولي‌امين

علوم نظامي و مهندسي دفاع مقدس 88759600 برادر آقا براري

 

·         تكميل طرح نامه (كاربرگ شماره 2)(حداكثر 5صفحه) و ارائه آن تا 20 روز پس از تعيين موضوع.

·        مراجعه به پژوهشكده مربوطه با مدارك (كپي صفحه اول شناسنامه و كارت ملي2سري- كپي مدرك تحصيلي - گواهي فراغت از تحصيل (در صورت نداشتن كپي مدرك تحصيلي)- طرح نامه 2سري- يك قطعه عكس 4*3)

·         تكميل فرم اطلاعات همكاران تحقيقاتي بخش دفاع (كسر خدمت) و فرم اطلاعات فردي مرتبطين با بنياد به صورت كامل در پژوهشكده

·        دريافت فايل آيين‌نامه نگارش طرح پژوهشي از سايت

·         دريافت حكم استاد راهنما 15 روز پس از ارائه مدارك از پژوهشكده مربوطه

·         اجراي پژوهش با نظارت استاد راهنما (حداكثر تا 6 ماه )

·         ارائه گزارش نهايي (به صورت مكتوب) و مقاله علمي پژوهشي مستخرج از طرح (مكتوب + لوح فشرده) به معاونت پژوهش ( تاييد شده توسط استاد راهنما )

·        ارائه يك نسخه گالينگور طبق شيوه نامه و 3 نسخه ديجيتال شامل(Html-Pdf-Word) پس از داوري طرح و انجام اصلاحات لازم .

·        دريافت نامه خاتمه طرح كسر خدمت

 

شرايط لازم

 

·        فارغ‌التحصيل كارشناسي‌ارشد ، دانشجوي دكتري يا دكتري

 

·        حداقل 8 ماه از خدمت سربازي باقي مانده باشد

 

·         رشته‌هاي مورد نياز براساس تقسيم‌بندي پژوهشكده‌ها:

 

پژوهشكده تاريخ، ادبيات و فرهنگ دفاع مقدس: (تاريخ- زبان و ادبيات فارسي زبان و ادبيات عرب سينما تئاتر موسيقي هنرهاي تجسمي معماري فلسفه الهيات علوم قران و حديث حوزه علميه سطح 2 به بالا)

پژوهشكده مديريت و سياست دفاعي: ( مديريت دولتي (همه گرايشها )- حقوق- علوم سياسي)

پژوهشكده علوم نظامي و مهندسي دفاع مقدس: جغرافيا(همه گرايشها)، مهندسي عمران، مهندسي آب و خاك، مهندسي صنايع پدافند غير عامل، مجموعه علوم پزشكي و بهداشت، امداد و نجات، صنعت، حمل و نقل، انرژي

 

فايل را از نشاني زير دريافت كنيد:

 

http://dsrc.ir/pages/files/Form-10001.docx

http://dsrc.ir/pages/files/Form-10002.docx

 

آدرس سایت پژوهشگاه جهت اطلاعات بیشتر

 http://dsrc.ir/

 

متقاضیان طرح کسر خدمت سربازی در رشته های زیر رزومه و موضوعات پیشنهادی خود را  به آدرس gcmt@chmail.irارسال نمایند

تلفن تماس: 77192266-021

لیزر

اپتیک

 فوتونیک

برق (الکترونیک- کنترل)

فیزیک دریا (صوت زیر آب)

شیمی دریا

اقیانوس شناسی

شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان- عمل آوری آبزیان)

کشاورزی (زراعت - بیابان زدایی)

هوافضا (اتوپایلوت کنترل)

کشتی سازی (مکانیک- الکترونیک- کشتی سازی)

مخابرات

 

 

متقاضیان طرح کسر خدمت در رشته های ذیل می توانند  با شماره تلفن 73829540  021 تماس گرفته و  در صورت نیاز به تخصص مورد نظر، رزومه خود را به آدرس ایمیل smjr@chmail.ir ارسال نمایند.

 

همچنین متقاضیان می توانند به سایت openedus.ir مراجعه کنند.

برق (الگترونیک)

برق (مخابرات)

برق (کنترل)

برق (قدرت)

فیزیک (اتمی و مولکولی)

فوتونیک

کامپیوتر

هوافضا (پیشرانش و سازه)

مکانیک (ساخت تولید- تبدیل انرژی - طراحی کاربردی)

صنایع

رباتیک

مکاترونیک

مهندسی دریا

شیمی (انواع گرایش ها)

مواد (سرامیک و شیشه سرامیک)

انواع رشته های علوم انسانی جهت ترجمه

جغرافیا (سنجش از دور)

 

 

 

اولویت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای کسر خدمت:

 

اولویت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری بر اساس سیاست­ها و ماموریت­های کلان بسیج در حوزه علم و فناوری تعریف می گردد. متقاضیان کسر خدمت لازم است عنوان مورد نظر خود را از میان موارد ذیل به نحوی انتخاب نمایند که نقش بسیج و اقشار دانشور بسیج در تحقق آن سیاست ها تبیین، تقویت و اصلاح گردد تا به یاری خدا این شجره طیبه بتواند نقش خود را در قبال مسئله مهم علم و فناوری که  جزو مهمترین مسائل  و دغدغه های رهبری معظم انقلاب می­باشد بطور موثر اجرا نماید.

 

موضوعات کلی مورد علاقه و حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری:

 

1- تبیین نقش و جایگاه بسیج در مدیریت­ طرفیت­های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه تولید علم و فناوری

2-   تبیین نقش و جایگاه بسیج در تکمیل چرخه تولید علم و فناوری

3-   تبیین نقش و جایگاه بسیج در اجرایی نمودن سیاست­های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (سیاستهای کلی علم و فناوری، سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی  سیاست­های کلی سلامت و ....)

4-   تبیین نقش و جایگاه بسیج در تحول در علوم انسانی مبتنی بر علوم اسلامی

5-   تبیین نقش و جایگاه بسیج در کشف استعدادها در حوزه­های مختلف در اقتصاد دانش بنیان

6-   تبیین نقش و جایگاه بسیج در ایجاد سیستم­های جامع ارزیابی فنآوری دربسیج

7-    ارائه الگویی برای شبکه سازی بین ساختارهای علمی بسیج(کلینیک های صنعتی، مراکز رشد، خلاقیت و نوآوری، حلقه های عمی اساتید، خانه آموزش و پژوهش علوم و فناوری، خانه نخبگان، خوشه های صنعتی، انجمن علمی اساتید، هسته های علمی دانشجویی، پژوهشکده های مجازی، مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی) جهت رفع نیازهای منابع دفاعی و غیر دفاعی

8-   تبیین نقش اقشار دانشور بسیج در تقویت کسب و کارهای دانش بنیان

9-   الگوی بومی رصد دانش مبتنی بر ظرفیت های علمی بسیج

10-  تبیین نقش بسیج و اقشار دانشور بسیج در تولید علم نافع

11-  حلقه های مفقوده در تولید علم و فناوری با نگاه به نهضت نرم افزاری

12-  توسعه کار آفرینی علمی با نگاه به ظرفیت بسیج

13- تبیین و ارائه راهکار شبکه سازی بین اقشار مختلف بسیج

14- طراحی الگوی یکپارچه سازی اقشار دانشور بسیج با نگاه کمک به چرخه تولید علم و فناوری در کشور

 

 

متقاضیان انجام طرح های اولویت دار بسیج علمی می توانند پروپوزال و رزومه خود را به آدرس ایمیل kasri@chmail.ir جهت طرح در کمیسیون کسر خدمت ارسال نمایند.

تلفن تماس 29-23671215-021 داخلی 105

 

 

 

 

برخی از زمینه های فعالیت مرکز رشد بعثت جهت پروژه­های کسر خدمت به شرح زیر می باشد :

 

1 الکترونیک ومخابرات

1-1 -  سامانه های ارتباط رادیویی دیتا وصوت  در شرایط جمینگ ( رادیو هوشمند رادیو شناختگر طیف گسترده

2-1-تقویت کننده های رادیویی

3-1 - پردازش سیگنال ها ی صوتی وتصویری و رادیویی

2 روبات های تاکتیکی هجومی وشناسایی به همراه ناوبری

3- پهپادهای عمود پرواز و رادار گریز با مداومت پروازی بالا و سیستم خلبان خودکار

4 - فنآوری های نوین در شیمی و مهندسی شیمی با کاربرد در صنایع دفاعی

1-4 - مواد اولیه

2-4- مواد پلیمری

3-4 - نانو

4-4 -مواد پر انرژی

5-4 مواد دارویی کاربردی در طب دفاعی

4-6- بیو شیمی

7-4- بیو تکنولوژِی

5- ایمن سازی  اسناد

       1-5 - تولید کاغذ وپلیمر

       2-5 -  هولو گرام

3-5-هوشمند سازی اسناد 

3-6- تولید جوهر و مرکب های ایمن

 6 پیشرانه

1-6 -  پیشرانه های کامپوزیتی با ایمپالس بالا

2-6 -  سنتز بایندرهای انرژتیک

3-6-  عایق های حرارتی با تحمل دمای زیاد

7- طراحی و ساخت راکت های دوش پرتاب و منحنی زن

 

متقاضیان انجام طرح های اولویت دار بسیج علمی می توانند پروپوزال و رزومه خود را به آدرس ایمیل kasri@chmail.ir جهت طرح در کمیسیون کسر خدمت ارسال نمایند.

تلفن تماس 29-23671215-021 داخلی 105

 

 

 

 

 

مرکز علم و فناوری اندیشه

رشته های مورد نیاز مرکز علم و فناوری اندیشه جهت طرح کسر خدمت سربازی

 

·      برق (تمام گرایش­ها بجز قدرت)

·      فیزیک (حالت جامد، کاربردی، محض)

·      مکانیک (تمام گرایش­ها- تبدیل انرژی اولویت آخر)

·      شیمی (آلی، تجزیه)

·      مهندسی شیمی (در صورت تسلط به نرم افزارهای تخصصی)

·      مواد (تمام گرایش­ها- سرامیک اولویت آخر)

·      علوم پزشکی (طب کار- بهداشت کار)

·      علوم انسانی (مدیریت دولتی- مدیریت صنعتی- مهندسی صنایع[فقط دکترا]- مدیریت بازرگانی اولویت آخر- حسابداری [محدود])

 

متقاضیان، می­توانند رزومه کامل علمی خود را به ایمیل info@stca.ir   ارسال نمایند. لازم بذکر است در موضوع ایمیل حتما عبارت (مرکز علم و فناوری اندیشه) ذکر گردد. تلفن تماس: 44229601-021

 

 

مرکز علم و فناوری هوایی

رشته های مورد نیاز مرکز علم و فناوری هوایی

 

·      هوافضا (گرایش­های مختلف)

·      مکانیک (گرایش­های مختلف)

·      برق (الکترونیک -  مخابرات رادار -  رمز سیستم های امنیتی - هدايت و کنترل)

·      کامپيوتر

·      آيروديناميک و پيشرانش

·      سازه و مکانیزمها

·      نانو

·      مواد

·      شیمی

·      مهندسی پزشکی

 

متقاضیان (تحصیل کرده در دانشگاه های تراز اول کشور که دارای رزوه علمی قوی می­باشند) رزومه خود را به آدرس ایمیل   strik@sharif.ir  ارسال نمایند. تلفن تماس: 66166032-021

 

 

اولویت های بنیاد حفظ آثار

 

متقاضیان در رشته های زیر می توانند با شماره های 88748417 و 88541434 تماس حاصل نمایند

1) کارگردانی

2)فیلم برداری

3) تدوین

4) فیلم نامه نویسی

5)ادبیات نمایشی

6)تئاتر

7) طراحی صحنه

8)نمایش عروسکی

 

 

متقاضیان انجام پروژه کسر خدمت در دانشگاه مالک اشتر و در رشته های زیر می توانند با شماره 22947025 تماس حاصل نموده یا حضورا به دانشگاه مراجعه نمایند

 

عمران سازه (محدود)

مکانیک طراحی کاربردی (محدود)

برق

کنترل

مخابرات

شیمی

مهندسی شیمی

 

 

متقاضیان انجام پروژه کسر خدمت در سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در

 رشته های زیر می توانند با شماره 88472218 تماس حاصل نمایند



معماری

عمران سازه 

کلیه رشته های هنری که در طراحی و ساخت موزه کاربرد دارند

کلیه رشته های فنی و مهندسی که در طراحی و ساخت موزه کاربرد دارند

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از چه طریق با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان ایلام آشنا شدید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 23
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 1,172
  • بازدید کلی : 52,952